Mint legtöbbünk számára ismert, a téli időszakban a nyári abroncsok használata nem javasolt. Amint a napi középhőmérséklet 7 celsius alá csökken, szükségessé válik az autó abroncsait téli kivitelre cserélni. A kora reggel/késő este közlekedők ne várjanak idáig, a  hajnali hidegben már nem működnek megfelelően a nyári abroncsok!

Sokan kérdezik véleményünket a 4 évszakos kivitelű abroncsokról. Röviden és tömören: nem javasoljuk. Kétféle kivitel létezik: vagy a futófelületi keveréket próbálják alkalmassá tenni a téli ÉS nyári körülményekre egyaránt, vagy a futófelület egyik oldala téli, a másik oldala nyári mintázattal készül, a gumikeverék összetétele nem feltétlenül ismert. Előbbi megoldás azt eredményezi, hogy az abroncs kiválóan viselkedik az átmeneti időszakban, amikor még nincs igazán hideg, de már nincs igazán meleg sem. Rosszul teljesítenek azonban a hideg illetve a forró aszfalton. Utóbbi pedig kb. olyan, mintha Ön az egyik lábán strandpapucsot, a másikon hótaposót hordana, azzal a céllal, hogy valamelyik majdcsak jó lesz. Érdemes a teszteket elolvasni. Kielégítő/gyenge/nem ajánlott minősítéseket osztogat szinte minden elismert tesztelő, függetlenül attól, melyik jól (vagy kevésbé) ismert, akár prémium gyártó terméke.

Télre téli, nyárra nyári abroncsot szereltessen autójára, a saját és a többi közlekedő biztonsága érdekében! Eddigi tapasztalataink szerint a télire váltást október közepétől, a nyári felszerelését pedig április második felétől célszerű megejteni.

A pótkerék lehetőség szerint az adott évszaknak megfelelő legyen. Ha ez nem megoldható, javasoljuk inkább téli abroncs használatát, ezen belül a nem forgásirányos változatot (szimmetrikus/aszimmetrikus ). A pótkerék nyomását is rendszeresen ellenőrizze (minimum félévente, de ennél sűrűbben sem árt), nincs nagyobb bosszúság, mint a defektes kereket teljesen lapos pótkerékre cserélni. A nyomást célszerű néhány tized bar-ral magasabbra állítani, mint ami az autóra vonatkozó nyomásérték.

Még egy sűrűn feltett kérdés: 2 vagy 4 téli abroncsot szereltessünk? A válasz egyértelmű: csakis a 4 téli abroncs felel meg a közlekedés biztonságának! A vegyes szerelés fokozottan balesetveszélyes! Ez a nyári időszakra ugyanígy igaz: ilyenkor a téli abroncsok könnyen túlhevülnek, ami fokozott kopást, és megnövekedett fékutat okoz.

Amennyiben egyszerre csak 2 db új abroncsot vásárol, az újabbak a hátsó tengelyre kellene hogy kerüljenek (az első tengelyen lévő abroncsok az elindulásért, a hátsón lévők  a haladási irányban történő megállásért felelnek inkább, azaz kopott hátsó és jó első gumikkal az autó könnyen túlkormányzottá válhat, azaz a hátsó rész "kitörhet" a menetirányból. Ekkor az autó hátulja megelőzheti az elejét, azaz könnyen a menetiránnyal szemben találhatjuk magunkat). Kopott első abronccsal emelkedőn felmenni - főleg télen - viszont problémásabb (elsőkerék-hajtással, a legtöbb személyautó ilyen), nálunk pedig van emelkedő bőven. Így ezt a szabályt nagyon sokan, nagyon sokszor nem veszik figyelembe. Mi sem feltétlenül ragaszkodunk ehhez, de az információt mindig átadjuk ügyfelünknek.

Fontos: az autók első és hátsó tengelyén lehet eltérő márkájú/mintázatú abroncs, de tengelyenként azonosnak kell lenniük! Azaz: elöl 2 egyforma, hátul 2 egyforma lehet, 4 egyforma lehet, más variáció nem engedélyezett. A minimális profilmélység engedélyezett mértéke 1.6 mm, de a biztonság érdekében ezt nyári abroncsnál 2, télinél 4 mm-nél ne engedje kisebbre kopni! A mérésben szívesen segítünk. A féloldalasan kopott abroncs valamilyen futómű hibára utal, ha ilyet látunk, mindig jelezzük.

Nem javasoljuk a kínai gyártású abroncsok megvásárlását. Ezek alacsonyabb ára silányabb minőséget takar. Ez megmutatkozhat a gyorsabb kopásban, nagyobb zajban, hosszabb fékútban, nagyobb vibrációban, úttartási hibában egyaránt, és pótlólagos beszerzésük sok esetben bizonytalan. Persze kifogható viszonylag elfogadható minőség is, de a minimális árelőny nem éri meg a kockázatot. Kínai abroncsot csakis az ügyfél kifejezett kérésére, előleg megfizatése mellett rendelünk meg. Természetesen vannak olyan kínai gyártmányok, amely globális abroncsgyártó cégek megrendelésére készülnek, ilyenkor kevésbé valószínű a silányság, hiszen az anyavállalat követelményei szerint kell(ene) gyártani. (pl. Kingstar: Hankook).

Folyamatosan érkeznek polcainkra a gumiabroncsok. Készletről kínálunk Matador, Dayton, Nokian, Hankook, Taurus, Petlas, Paxaro abroncsokat a legkeresettebb méretekben. Egyéb márkák illetve készleten nem lévő méretek beszerzését 1-3 munkanapos határidővel vállaljuk.

Egyedi megrendelések esetén előleget kérünk, amelyet teljes egészében levonunk az abroncsok felszerelése után a számla végösszegéből. A megrendelt abroncsokat maximum 30 napig tároljuk, ezután a rendelést töröljük. Ebben az esetben az előleg nem jár vissza.